janeiro 23, 2010

Livre pra decidir - Free to decide


A vida é feita de escolhas, não é? Pois é, eu fiz algumas...
Life is nothing but choices, isnt it? And I have made some...

Se eu tivesse escolhido meu primeiro namorado, estaria até hoje achando que fazer coque no cabelo e prender com uma caneta é coisa de puta.
If I had chosen my first boyfriend, I would be up to the moment thinking that making a hair bun with the help of a pen is something that only prostitutes do.

Se eu tivesse escolhido meu segundo namorado, estaria até hoje achando que a vida é feita de cerveja e churrasco.
If I had chosen my second boyfriend, I would be thinking, up to the moment, that life is nothing but barbecue and beer.

Se eu tivesse escolhido meu terceiro namorado, estaria hoje ao lado de um cara gay.
If I had chosen my third boyfriend I would be next to a gay guy nowadays.

Se eu tivesse escolhido meu quarto namorado, eu estaria hoje viúva.
If I had chosen my fourth boyfriend I would be a widow by now.

Se eu tivesse escolhido meu quinto namorado, eu estaria casada com alguém de 40 e tantos com cabeça de 18.
If I had chosen my fifth boyfriend I would be married to a 40 something year old guy with the brains of an 18 year old boy.

Se eu tivesse escolhido meu sexto namorado, eu estaria casada e morando na casa da minha sogra, pois nenhum dinheiro no mundo é capaz de curar o complexo de édipo.
If I had chosen my sixth boyfriend, I would be married and living in my mother-in-law's house, once no money in the world can buy the cure to Oedipus Complex.

Se eu tivesse escolhido qualquer um dos meus dois últimos namorados eu estaria agora muito infeliz dada a falta de capacidade deles de se acalmarem em certos momentos.
If I had chosen any of my two last boyfriends I would be totally unhappy by now, considering their lack of capacity to calm down at some moments.

Mas agora tem esse mocinho que surgiu do nada e eu não sei: não sei o que estou sentindo, não sei o que vou fazer, não sei como fazer. Não sei mas vou descobrir. Não vou tomar decisões precipitadas só pra escapar da dúvida, pois já fiz isso antes e me dei mal, rsrs. Moral da história: Tome decisões. Pense sobre elas, mas tome-as!
But now there is this new guy that came out of nowhere and I dont know!!! I dont know what Im feeling, I dont know what to do, dont know how to do it. I dont know... but I will find it out! I wont make any hasty decisions just to run away from the doubt, because I've done that and I got burned, lol. Bottom line: Make decisions. Think about them and make them!

Ps: este post é pra minha prima Aninha que me contou que leu meu blog inteiro após terminar com o namorado e superou o cara, rsrs. Estranho... foi assim que eu comecei esse blog...
Ps: This post goes to my cousin Aninha who told me yesterday that she read this entire blog after breaking up with her boyfriend and now she is totally over him, lol. Funny... That was exactly how I began writing this blog...

Nenhum comentário:

Postar um comentário